dimarts, 5 d’abril del 2011

AIXÒ ES MOU!

Hola a totes i tots!

El passat dia 12 de febrer es va celebrar la trobada d’escalad@rs de 2011 a Es Burotell (Calvia).

Es va dur a terme una taula rodona, on es va parlar de temes vells i temes nous. Un d´aquets temes i que mes ens toca de ple és el P.O.R.N. (Pla d´Ordenació dels Recursos Naturals) de la serra de Tramuntana, amb les regulacions a les zones d’escalada que s’estan desenvolupant al P.R.U.G. (Pla Rector d’Ús i Gestió).

Això podria implicar el limitar i fins i tot prohibir l’ús i l’accés a la gran part de zones d’escalada. És un tema del qual tenim molt poca informació.

Una de les coses que es van evidenciar a la trobada és la necessitat de celebrar més trobades, la falta de cohesió dels escalad@rs (amb la conseqüent falta  de força davant l’administració) i una falta important d‘informació entre nosaltres. 

Tot això concideix, a més, amb la finalització de feina dins la vocalia d’escalada a la federació per part d’en Gustau Gastalver; una feina, aquesta, feta altruïstament i amb el suport de molts pocs. Per intentar resoldre el tema de la nova vocalia i altres que ens preocupen ens vam reunir un grup d´escaladors per intentar donar-li també un nou tipus de gestió.

El dia 8 d´abril de 2011 es crearà la nova vocalia d´escalada que serà encapçalada pen Samuel Rial amb el suport d’un equit de feina, formant així un nou comitè d´escalada

Aquest comitè vol donar informació d’allò que es fa al nostre món via: e-mail, triptics, rocodroms i un blog (escaladafbm.blogspot.com) i també dur a bon port altres com: trobades, competicions, reequipament d’escoles, parlar amb propietaris de zones amb problemes d´accés, mantenir contacte amb els clubs, etc.

És per això que vos enviam aquest primer e-mail de contacte, dirigit a voltros escalador@s, en el qual volem a partir d’ara informar-vos de novetats i altres problemes que ens preocupen més o menys a tots…

Es una feina que no vol escloure a ningú, per això el comité estarà obert a tothom, cercant gent que tengui ganes de currar una mica o que simplement tengui qualque idea per aportar.

Esperam que tot això vos il·lusioni almenys la meitat del que ens ha il·lusionat a nosaltres i donar una empenta a l´escalada a les illes.

Gràcies pel vostre temps i bones escalades.

Fins aviat!



---------------------------------------------------------------------------------------------


Hola a todas y a todos!

El pasado día 12 de febrero se celebró la “trobada d'escalad@rs” de 2011 en Es Burotell en Calvia.

Se llevó a cabo una mesa redonda, donde se hablaron de temas viejos y temas nuevos. Uno de aquellos temas y que más nos toca de lleno es el P.O.R.N. (Plan de Ordenación de los Recursos Naturales) de la sierra de tramontana, con las regulaciones en las zonas de escalada que se están desarrollando en el P.R.U.G. (Plan Rector de Uso y Gestión).

Esto podría implicar el limitar e incluso prohibir el uso y acceso a gran parte de las zonas de escalada. Es un tema del cual tenemos poca información.

Una de las cosas que se evidenciaron en este evento es la necesidad de celebrar más “trobades”, la falta de cohesión entre los escalador@s (con la consecuente falta de fuerza ante la administración) y una falta importante de información entre nosotros.

Todo esto coincide, además, con la finalización de su trabajo en la vocalía de escalada en la federación por parte de Gustau Gastalver; un trabajo hecho altruistamente y con el apoyo de unos pocos. Para intentar resolver el tema de la vocalía y otros que nos preocupan nos reunimos un grupo de escaladores para intentar darle también un nuevo tipo de gestión.

El día 8 de abril de 2011 se creará la nueva vocalía de escalada que será encabezada por Samuel Rial con el apoyo de un equipo de trabajo de trabajo, formando así el nuevo comité de escalada.


Este comité quiere dar información de aquello que se cuece en nuestro mundo, a través de: e-mail, trípticos, rocódromos y un blog (escaladafbm.blogspot.com) y también llevar a buen puerto otros como: “trobades”, competiciones, reequipamientos de escuelas, hablar con propietarios de zonas con problemas de acceso, mantener contacto con los clubs, etc.

Es por esto que os enviamos este primer e-mail de contacto, dirigido a vosotros escalador@s, en el que queremos a partir de ahora informaros de las novedades y otros problemas que nos preocupan más o menos a todos…

Es un trabajo que no quiere excluir a nadie, es por eso que el comité estará abierto a todo el mundo, buscando gente que tenga ganas de currar un poco o simplemente tenga alguna idea que aportar.

Esperamos que todo esto os ilusione al menos la mitad de lo que nos ha ilusionado a nosotros y dar un empujón a la escalada en las islas.

Hasta pronto!

5 comentaris:

  1. Animo y que siga adelante esta iniciativa!!!!

    ResponElimina
  2. Una bona idea, a mem si entre tots podem aconsguir alguna cosa.
    Jo no vaig poder esser a la trobada per motius familiars.
    Se sap ja alguna cosa de quines son les regulacions que es "lumbreres" que no s'han posat mai uns peus de moix ni unes botes volen posar? I quines zones podrien estar afectades?
    Ara per ara sabem la problemàtica de la cara nord del Puig Major, però que passarà amb el Paredón-Agulla des Frare? Quines altres zones es poden veure afectades?

    ResponElimina
  3. Hola pmmp,
    Son preguntas muy importantes sobre la nueva legislación y el impacto que va a tener para cualquier aficionado de montaña (desde las excursiones por caminos públicos hasta las rutas de montaña mas cañeras, pasando por los torrentes, cimas y lo de mas!).
    Estamos trabajando en ello para informarnos mejor y en turno hacer que esta información llegue a todo el mundo.
    Con la pinta que tiene esta nueva legislación, es probable que tendremos que organizar un evento para que las autoridades y los políticos se dan cuenta que no estamos de acuerdo con sus planes para limitar nuestro acceso a la Tramuntana!
    Mas información en breve.
    Un saludo cordial

    ResponElimina
  4. SEguiré atent ses vostres informacions, igual que si se d'alguna cosa més intentaré posar-ho per aquí.

    ResponElimina